Tuesday, August 16, 2011

Kõik minu pardikesed...

Et kõik ausalt ära rääkida, tuleb meenutada eelmise aasta märtsi. Kui ma sain pr. Marmelaadist inspireeritud ja leidsin kapist kangaid ja neile käärid sisse lõin. Täis otsustavust teha endale suveseelik. Ma ettenägelikult ei täpsustanud, millise suve.

Oleks olnud tõeline üllatus kui ma oleksingi märtsis alustatud seeliku sama aasta suveks valmis saanud. Tark ei torma, teadagi. Aga isegi kui ei torma, saab vahel mõistus otsa. Aasta tagasi oligi kõik mõistus mõneks ajaks ära kulutatud. Ei mõistnud mina sirgetest ribadest kaares värvlit välja võluda.

Laagerdusid tükid edasi. Järgmine, ehk tänavune, suvi hakkas ka lähemale tulema. Ega ma seelikut ei unustanud. Isegi kolides oli ühe suure kasti peale kirjutatud POOLIK SEELIK. Kolimisabilistele tegi see miskipärast nalja. No ega mul siis kastitäis seelikut polnud, seal oli palju muud kraami ka, aga tundus, et seelikut ei tohi silmist lasta. Nüüd mul pole muidugi enam aimugi, mis seal kastis veel on, sest ka seeliku võtsin ma ühel heal päeval sealt välja.

Sest mind oli külastanud Üks Mõte.

Kõigepealt tegin mõned lapitekiplokid, aga siis läks mõte uitama ja aprikoos oli ju teinud kauni õpetuse ja kangaid olin ka suure hunniku kokku otsinud ja noh, teadagi, kui keeruline see ikka olla saab... Ja nii see jälle läks... Lõikasin veel hulga lappe ja kaunistasin kodu lipukestega.



Siinkohal eraldi tänu neile, kes lapitekiteemas kinnitasid, et lapid võib kokku õmmelda ühes jorus, niiti vahepeal katkestamata. Sest mullusuvel ma seda ei teadnud ja neid korralikult kinnitatud õmblustega lappe, mida ma eelmisel suvel suure hoolega kokku olin õmmelnud, oli nüüd kole tüütu lahti harutada. Aga harutatud nad said ja pärast lipukesi oli järgmiseks ajutiseks kujunduselemendiks toatäis ribasid.



Pärast seda alles läks lõbusaks. Seda seelikut oli ikka kole palju. Ma isegi mõõtsin need ribad ära ja kirjutasin kuskile üles. Kuskile väga kindlasse kohta.



Järgmine harjutus oli aluääre sirgeks ajamine. Tädi on elus mitmeidki keerulisi õmblustöid teinud. Aga seda seelikut vaatas, vaatas, arvas, et ma olen selle valesti kokku õmmelnud, püüdis sellele siiski joonlauaga läheneda, ent heitus ja mul ei jäänudki muud üle kui serv vaba käega lihtsalt enam-vähem ühtlaseks lõigata. Sirge olemisega pole sel serval vähimatki pistmist. Seda võin ma küll kinnitada.
Igatahes, võttis aega, mis ta võttis, aga aega ta võttis ja ei läinudki rohkem kui poolteist aastat, et üks seelik valmis saada.



Tagantjärele tarkus muidugi ütleb, et poleks pruukinud selle krookimisega nii hoogu minna. Tulemus on selline, et täiskuuöödel Tirooli karjusneiuks käia sobib hästi, aga muul ajal...



Mis pardikestesse puutub, siis kuna Tartu Abakhanis oli valge broderiipitsi valik äärmiselt piiratud, et mitte öelda olematu, tulid serva pardikesed. Viis ja pool meetrit pardikesi.












7 comments:

  1. Oi, kui äge! Mulle niiväga meeldib!

    ReplyDelete
  2. Oi, mina tiroolitaks küll sellise seelikuga suviläbi - öösel ja päeval. Talvel paneks villased sukad jalga ja tiroolitaks veelgi.

    ReplyDelete
  3. Pildil sama vinku kui päriselus!
    Ja veel häid mõtteid, ühendab kire heegeldamise ja mööbli vastu: http://calinas.se/2011/03/04/lampskarm-av-virkade-dukar/

    ReplyDelete
  4. Jõudsin ka mina enne sügist selle keeruseeliku teema juurde (aega võttis ...) ja minu meelest on sinu seelik kõige ägedam. Just selline, mida mul ka vaja oleks. Terve suve olen mõlgutanud, et mul on lapiseelikut vaja, aga ei ole suutnud välja mõelda, kuidas seda kõige paremini teostada saaks. Nüüd siis tean. Võib-olla järgmisel suvel saan selle seeliku, no hea küll ülejärgmisel suvel kindlati :D

    ReplyDelete
  5. novot,
    sul palju rohkem keerde ja lappe kui mul,
    aga nüüd on mul plaanis üks keeruseelik teha, aga pikemate siiludega ...vbl järgmiseks suveks...
    ilus seelik sai, vahel tulebki muneda pikalt - tulevad ilusad mõtted:)

    ReplyDelete
  6. ahjaa...ja pardid on bingo!
    mulle säärased salapitsid meeldivad:)

    ReplyDelete